Dieta - PSZENICA

Pszenica

Oceń przydatność:

     
PSZENICA Znana od starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze wszystkich gatunków zbóż. Z pszenicy miękkiej (tzw. chlebowej), uprawianej w całej Europie, bogatej w węglowodany, otrzymuje się ziarno miękkie, łatwe do ugotowania. Mąka z tej pszenicy służy do wypieku chleba. Z tzw. pszenicy twardej, typowej dla krajów południowych i zawierającej więcej glutenu, otrzymuje się mąkę do wyrobu makaronów i klusek. Ziarno pszenicy spożywane jest w całości (wymaga długiego procesu moczenia i gotowania), a także w postaci kasz, np. kaszy manny (czyli grysiku, używanego do zup, kleików i deserów), kaszy kuskus (ziarno częściowo oczyszczone i grubo zmielone, ale nie wybielone), kaszy bulghur (ziarno częściowo ugotowane, wysuszone i utłuczone). Kiełki pszenicy są bogate w witaminę B1, A i E. Mają niską zawartość tłuszczu i łagodny smak.

Odchudzanie na PSZENICA.