Jak użyć Pszenica

Czy przydatne?

Jak przygotować PSZENICA

PSZENICA
PSZENICA

Definicja: Znana od starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze wszystkich gatunków zbóż. Z pszenicy miękkiej (tak zwany chlebowej), uprawianej w całej Europie, bogatej w węglowodany, otrzymuje się ziarno miękkie, łatwe do ugotowania. Mąka z tej pszenicy służy do wypieku chleba. Z ((tak zwany pszenicy twardej, typowej dla państw południowych i zawierającej więcej glutenu, otrzymuje się mąkę do wyrobu makaronów i klusek. Ziarno pszenicy spożywane jest w całości (wymaga długiego procesu moczenia i gotowania), a również w formie kasz, na przykład kaszy manny (a więc grysiku, używanego do zup, kleików i deserów), kaszy kuskus (ziarno częściowo oczyszczone i grubo zmielone, lecz nie wybielone), kaszy bulghur (ziarno częściowo ugotowane, wysuszone i utłuczone). Kiełki pszenicy są bogate w witaminę B1, A i E. Mają niską zawartość tłuszczu i łagodny smak

Definicje o diecie, składnikach jak PSZENICA, gotowaniu w słowniku na literę P.