pepo curcubita cukinia definicja
Dla wegetarian CUKINIA (Curcubita pepo). Słownik z Ameryki Południowej. Blisko spokrewniona z.

Czy przydatne?

Dieta CUKINIA (Curcubita pepo)

CUKINIA (Curcubita pepo przygotowanie
Przygotowanie cukinia (curcubita pepo) dieta

Definicja CUKINIA (CURCUBITA PEPO): Roślina z rodz. dyniowatych, pochodząca najprawdopodobniej z Ameryki Południowej. Blisko spokrewniona z kabaczkiem. Jadalny jest ciemnozielony wydłużony owoc, delikatniejszy w smaku od kabaczka, najsmaczniejszy zerwany niezupełnie dojrzały. Spożywany wraz ze skórką, faszerowany, pieczony, pokrojony w plastry smażony w cieście, dodawany do pikli, marynowany. W Anglii z cukini robi się konfiturę. Cukinia, podobnie jak dynia, ma wiele witaminy A i niewielkie ilości soli mineralnych

Czym jest CUKINIA (Curcubita pepo znaczenie w Słownik wege C.

Przygotowanie CZOSNEK (Allium Sativum):
Gotowanie Środkowej krewny cebuli, znany jako roślina uprawna od kilku tys. lat. Do Europy dotarł poprzez Bliski Wschód. Ma ostry, piekący smak. Jest bogaty w organiczne związki siarki, którym zawdzięcza cukinia (curcubita pepo).
Przygotowanie CEBULA JADALNA (Allium Cepa):
Gotowanie Środkowej, gdzie do dziś rośnie w stanie dzikim. Do Europy została sprowadzona w średniowieczu. Jej wartość kaloryczna jest niewielka, jest jednak dość bogata w witaminę C, witaminy z gatunku B (B1 cukinia (curcubita pepo).
Przygotowanie CHRZAN POSPOLITY (Armoracia Lapathifolia):
Gotowanie krzyżowych pochodząca z Europy Wschodniej. Swój charakterystyczny zapach i ostry, palący smak zawdzięcza sinigrinie – glikozydowi siarkowemu, który w trakcie rozpadu wytwarza olejek gorczycowy cukinia (curcubita pepo).
Przygotowanie CYTRYNA (Citrus Limon):
Gotowanie zielonego drzewa pochodzącego z Chin, o kwaśnym miąższu. Zasadotwórcza mimo kwaśnego smaku, wbrew obiegowym opiniom nie jest bardzo bogata w witaminę C – zawiera do 80 mg tej witaminy w 100 g, w cukinia (curcubita pepo).
Przygotowanie CZEREŚNIA (Cerasus Avium, Prunus Avium):
Gotowanie uprawiana już w starożytności. Owoce, czerwone albo czerwono-żółte pestkowce o soczystym miąższu są bogatym źródłem witamin, w pierwszej kolejności prowitaminy A, witamin z gatunku B (B1, B2, PP) i C cukinia (curcubita pepo).
  • Dodano:
  • Autor: