porzeczki biała czerwona definicja
Dla wegetarian PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA i CZARNA (Ribes sp). Słownik Bogate w witaminę C, w.

Czy przydatne?

Dieta PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA i CZARNA (Ribes sp)

PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA i przygotowanie
Przygotowanie porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp) dieta

Definicja PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA I CZARNA (RIBES SP): Pierwsze wiadomości o uprawie w Europie pochodzą z XV w. Bogate w witaminę C, w szczególności porzeczka czarna. Zawierają pektyny, garbniki i antocyjany i składniki mineralne, w tym bor i jod, a również związki żelaza, fosforu, wapnia i magnezu. Większą wartość odżywczą i dietetyczną mają porzeczki czarne o specyficznym smaku i zapachu. Owoce porzeczek czarnych i czerwonych są kwaśne i rzadko spożywa się je na surowo, stanowią z kolei doskonały surowiec do wytwarzania soków, kompotów, win, dżemów i galaretek. Porzeczki czarne zawierają znaczące ilości witaminy C (do 400 mg w 100 g), która jest bardzo dobrze przyswajana dzięki obecności witaminy P (rutyny). Świeże owoce porzeczek mogą być przydatne w leczeniu awitaminoz i niedoborów witamin w przebiegu ciężkich chorób. Czarne porzeczki znajdują wykorzystanie w chorobach układu pokarmowego w formie naparów, odwarów, soków i kisieli. Są cenne w przeziębieniach i stanach z osłabionymi procesami obronnymi organizmu, w stanach zapalnych śluzówki j. ustnej, w krwawieniach z dziąseł i przewodu pokarmowego, w biegunkach, nieżytach dróg moczowych, kamicy nerkowej, miażdżycy i chorobach reumatycznych.Liście porzeczek zawierają olejek eteryczny, garbniki, kwasy organiczne i sole mineralne, raczej związki boru i magnezu, mają właściwości moczopędne. Garbniki zawarte w liściach mają właściwości przeciwzapalne i ściągające Odwary z liści czarnej porzeczki mogą być używane w leczeniu biegunek albo, zewnętrznie, w leczeniu chorób skóry

Czym jest PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA i znaczenie w Słownik wege P.

Przygotowanie PIETRUSZKA (Petroselinum Sativum):
Gotowanie są bogate w olejek eteryczny, flawonoidy, sole mineralne i niewielkie ilości furanokumaryn. W liściach znajdują się spore ilości witaminy C, prowitaminy A i olejek eteryczny i spore ilości żelaza i porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp).
Przygotowanie PSZENICA:
Gotowanie starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp).
Przygotowanie POZIOMKA (Fragaria Vesca):
Gotowanie leśnej są małe i bardzo aromatyczne, ogrodowej – znacząco większe, jednak o słabszym zapachu. Cechują się niską wartością kaloryczną (36 kcal/100g). Idealne na surowo, podawane także jako deser porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp).
Przygotowanie PIEPRZ (Piper):
Gotowanie najstarszych przypraw, pochodząca z Indii. Stanowią ją owoce-jagody pnącza z rodz. pieprzowatych. Zawarty w nich alkaloid piperyna jest odpowiedzialna za ostry, palący smak. Powszechnie stosowany porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp).
Przygotowanie PROSO:
Gotowanie wiechlinowatych. Ciągle stanowi tradycyjne pożywienie w wielu państwach afrykańskich i w Chinach. Bogate w fosfor, żelazo, fluor i witaminę A, co skutkuje, że doskonale likwiduje zmęczenie umysłowe porzeczki: biała, czerwona i czarna (ribes sp).
  • Dodano:
  • Autor: