proso definicja
Dla wegetarian PROSO. Słownik pożywienie w wielu państwach afrykańskich i w Chinach. Bogate w.

Czy przydatne?

Dieta PROSO

PROSO przygotowanie
Przygotowanie proso dieta

Definicja PROSO: Trawa z rodz. wiechlinowatych. Ciągle stanowi tradycyjne pożywienie w wielu państwach afrykańskich i w Chinach. Bogate w fosfor, żelazo, fluor i witaminę A, co skutkuje, że doskonale likwiduje zmęczenie umysłowe, depresję i anemię. Zawiera około 4% tłuszczu. W Ameryce Północnej uprawia się zwykle proso żółte, na Dalekim Wschodzie – czerwone. Gdyż ziarno prosa jest małe i zwarte, rzadko się je łamie i rozłupuje. Mąka z prosa jest uboga w gluten i nie nadaje się do wypieków, wzbogaca jednak zupy i potrawy zarówno słodkie, jak i pikantne. Proso jest jedynym zbożem zasadowym, korzystnie wpływa na układ oddechowy i śledzionę. Najczęściej spożywane w formie kaszy jaglanej

Czym jest PROSO znaczenie w Słownik wege P.

Przygotowanie POMARAŃCZA (Citrus Sinensis):
Gotowanie Południowo-Wschodniej. Uprawiana w państwach śródziemnomorskich, południowych stanach USA i Afryce. Pomarańcze gorzkie stosowane są do produkcji przetworów i likierów (pomarańcza bergamota dostarcza proso.
Przygotowanie PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA I CZARNA (Ribes Sp):
Gotowanie o uprawie w Europie pochodzą z XV w. Bogate w witaminę C, w szczególności porzeczka czarna. Zawierają pektyny, garbniki i antocyjany i składniki mineralne, w tym bor i jod, a również związki żelaza proso.
Przygotowanie PSZENICA:
Gotowanie starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze proso.
Przygotowanie POMIDOR (Lyopersicon Esculentum):
Gotowanie do Europy został przywieziony poprzez hiszpańskich żeglarzy. Ma sporo odmian. Pomidory spożywa się na surowo, w sałatkach, a również używa do zup, sosów i spaghetti, dusi, smaży i nadziewa. Wchodzą proso.
Przygotowanie POR (Allium Porrum):
Gotowanie zawiera wiele witaminy C, dość wiele węglowodanów, niewielkie ilości białka, olejek eteryczny, sole potasu, sodu, wapnia, żelaza, fosforu i siarki. Liście, prócz witaminy C, dostarczają dość sporych proso.
  • Dodano:
  • Autor: