seler zwyczajny apium definicja
Dla wegetarian SELER ZWYCZAJNY (Apium graveolans). Słownik znajdują się niewielkie ilości witaminy.

Czy przydatne?

Dieta SELER ZWYCZAJNY (Apium graveolans)

SELER ZWYCZAJNY (Apium przygotowanie
Przygotowanie seler zwyczajny (apium graveolans) dieta

Definicja SELER ZWYCZAJNY (APIUM GRAVEOLANS): Znany od starożytności. W bulwiastym korzeniu selera znajdują się niewielkie ilości witaminy C, B1, B2 i PP i sole potasu, wapnia, fosforu, a również kwas szczawiowy. Liście selera zawierają prawie 100 razy więcej witaminy C niż korzenie i prowitaminę A. Aromatyczny korzeń stosowany jest do przyrządzania zup, wywarów, sałatek, surówek i past. Utarty i suszony jest składnikiem soli selerowej. Używany w dietach odchudzających i w daniach o właściwościach uspokajających. Z racji na właściwości moczopędne jest pomocny w leczeniu obrzęków, nadciśnienia, zakażeń dróg moczowych i reumatoloidalnego zapalenia stawów; dzięki właściwościom przeciwskurczowym służący jako lek w bolesnym miesiączkowaniu. Olejek eteryczny zawarty w selerze pobudza pracę przewodu pokarmowego, poprawia apetyt i ułatwia trawienie. Zewnętrznie służący w sytuacjach pokrzywki, zapaleń skóry, owrzodzeń i ran

Czym jest SELER ZWYCZAJNY (Apium znaczenie w Słownik wege S.

Przygotowanie ŚLIWA (Prunus Domestica):
Gotowanie Syrii i Kaukazu. Aktualnie uprawia się kilka tys. odmian. Owoce śliwy – wydłużone albo kuliste pestkowce, zielone, żółte albo fioletowe – są bogate w witaminy, szczególnie w prowitaminę A, witaminy z seler zwyczajny (apium graveolans).
Przygotowanie SAŁATA (Latuca Sativa):
Gotowanie Zawiera niewielkie ilości witamin – prowitaminę A, witaminy E, B1, B2, PP i C, dość wiele związków mineralnych – sole wapnia, potasu, żelaza i jodu i kwasy organiczne. Niskokaloryczna, zawiera 93 seler zwyczajny (apium graveolans).
Przygotowanie SZPARAGI (Asparagus Officinalis):
Gotowanie Europy z Bliskiego Wschodu. Istnieje ok. 20 odmian dwóch podstawowych gatunków: szparagów zielonych i szparagów białych. Częścią jadalną sa grube, mięsiste pędy zakończone główką. Cenne z racji na seler zwyczajny (apium graveolans).
Przygotowanie SOJA (Glycine Max):
Gotowanie Została sprowadzona do Europy najpierw XX w. poprzez niemieckiego botanika W. Kalmpera. Jest ceniona z racji na spore wartości odżywcze. Zawiera 50% białka, 25% tłuszczu i witaminy i sole mineralne seler zwyczajny (apium graveolans).
Przygotowanie SZAFRAN:
Gotowanie Znamiona kwiatów rośliny kosaćcowatej, o wyglądzie ciemnopomarańczowych nitek, o gorzkawym i piekącym smaku. Zawiera żółty barwnik – krecynę, służy jako przyprawa i barwnik do ciast seler zwyczajny (apium graveolans).
  • Dodano:
  • Autor: