capsicum papryka definicja
Dla wegetarian PAPRYKA (Capsicum sp.). Słownik W Europie jej uprawę rozwinęli Turcy. Nadająca.

Czy przydatne?

Dieta PAPRYKA (Capsicum sp.)

PAPRYKA (Capsicum sp przygotowanie
Przygotowanie papryka (capsicum sp.) dieta

Definicja PAPRYKA (CAPSICUM SP.): Przywieziona z Ameryki do Europy poprzez żeglarzy Kolumba. W Europie jej uprawę rozwinęli Turcy. Nadająca papryce ostry smak kapsaicyna znajduje się raczej w nasionach, skórce i w przegrodach dzielących owoc na części. Znanych jest ok. 200 odmian o różnym kształcie, rozmiarach i barwie. Papryka zawiera bardzo wiele witaminy C (która nie unieczynnia się w trakcie obróbki termicznej), dużo witamin z gatunku B i związków mineralnych (potasu, wapnia, żelaza, magnezu). Spożywana jest na surowo, w formie surówek, jako bonus do sałatek i potraw warzywnych i faszerowana, pieczona albo duszona, również marynowana. Stosowana do produkcji keczupu i innych sosów i do przyprawiania sera. Wysuszona i zmielona ma wykorzystanie jako przyprawa

Czym jest PAPRYKA (Capsicum sp znaczenie w Słownik wege P.

Przygotowanie PORZECZKI: BIAŁA, CZERWONA I CZARNA (Ribes Sp):
Gotowanie o uprawie w Europie pochodzą z XV w. Bogate w witaminę C, w szczególności porzeczka czarna. Zawierają pektyny, garbniki i antocyjany i składniki mineralne, w tym bor i jod, a również związki żelaza papryka (capsicum sp.).
Przygotowanie PIETRUSZKA (Petroselinum Sp.):
Gotowanie śródziemnomorskiego. Świeżymi posiekanymi liśćmi przyprawia się dania warzywne, zupy, majonezy, potrawy z jaj i grzybów, kanapki i zimne zakąski. Nasiona stosowane są do sera topionego i pikli papryka (capsicum sp.).
Przygotowanie POR (Allium Porrum):
Gotowanie zawiera wiele witaminy C, dość wiele węglowodanów, niewielkie ilości białka, olejek eteryczny, sole potasu, sodu, wapnia, żelaza, fosforu i siarki. Liście, prócz witaminy C, dostarczają dość sporych papryka (capsicum sp.).
Przygotowanie PSZENICA:
Gotowanie starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze papryka (capsicum sp.).
Przygotowanie POMIDOR (Lyopersicon Esculentum):
Gotowanie do Europy został przywieziony poprzez hiszpańskich żeglarzy. Ma sporo odmian. Pomidory spożywa się na surowo, w sałatkach, a również używa do zup, sosów i spaghetti, dusi, smaży i nadziewa. Wchodzą papryka (capsicum sp.).
  • Dodano:
  • Autor: