esculentum lyopersicon pomidor definicja
Dla wegetarian POMIDOR (Lyopersicon esculentum). Słownik hiszpańskich żeglarzy. Ma sporo odmian.

Czy przydatne?

Dieta POMIDOR (Lyopersicon esculentum)

POMIDOR (Lyopersicon przygotowanie
Przygotowanie pomidor (lyopersicon esculentum) dieta

Definicja POMIDOR (LYOPERSICON ESCULENTUM): Pochodzi z Ameryki, do Europy został przywieziony poprzez hiszpańskich żeglarzy. Ma sporo odmian. Pomidory spożywa się na surowo, w sałatkach, a również używa do zup, sosów i spaghetti, dusi, smaży i nadziewa. Wchodzą w skład pikli i czatnejów, wytwarza się z nich sok, przecier, koncentrat i keczup. Zawierają witaminy A, B1, B2, C, PP, niewielkie ilości D, E i K, składniki mineralne – w pierwszej kolejności związki potasu, lecz również sodu, wapnia, żelaza, miedzi, fosforu, chloru, niklu, kobaltu, magnezu i manganu. Zasadotwórcze, chociaż kwaśne w smaku z racji na zawartość kwasu cytrynowego i jabłkowego. Sugerowane w dietach odchudzających, w cukrzycy, chorobach nerek i serca. z racji na zawartość bromu działają także kojąco

Czym jest POMIDOR (Lyopersicon znaczenie w Słownik wege P.

Przygotowanie POMARAŃCZA (Citrus Sinensis):
Gotowanie Południowo-Wschodniej. Uprawiana w państwach śródziemnomorskich, południowych stanach USA i Afryce. Pomarańcze gorzkie stosowane są do produkcji przetworów i likierów (pomarańcza bergamota dostarcza pomidor (lyopersicon esculentum).
Przygotowanie PSZENICA:
Gotowanie starożytności. Pochodzi z Mezopotamii. Bogata w związki mineralne (sodu, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, siarki, żelaza) i witaminy B1, B2, B12, D, E, K, PP. Zawiera najwięcej protein i glutenu ze pomidor (lyopersicon esculentum).
Przygotowanie PIETRUSZKA (Petroselinum Sp.):
Gotowanie śródziemnomorskiego. Świeżymi posiekanymi liśćmi przyprawia się dania warzywne, zupy, majonezy, potrawy z jaj i grzybów, kanapki i zimne zakąski. Nasiona stosowane są do sera topionego i pikli pomidor (lyopersicon esculentum).
Przygotowanie PROSO:
Gotowanie wiechlinowatych. Ciągle stanowi tradycyjne pożywienie w wielu państwach afrykańskich i w Chinach. Bogate w fosfor, żelazo, fluor i witaminę A, co skutkuje, że doskonale likwiduje zmęczenie umysłowe pomidor (lyopersicon esculentum).
Przygotowanie PIETRUSZKA (Petroselinum Sativum):
Gotowanie są bogate w olejek eteryczny, flawonoidy, sole mineralne i niewielkie ilości furanokumaryn. W liściach znajdują się spore ilości witaminy C, prowitaminy A i olejek eteryczny i spore ilości żelaza i pomidor (lyopersicon esculentum).
  • Dodano:
  • Autor: